O Portálu občana

08. 09. 2022 Admin Datron

1. Základní informace

Vítejte na Portálu Občana města Suchdolu nad Lužnicí (dále jen „PO“).

PO zajišťuje kromě informovanosti především elektronickou komunikaci mezi občanem a městským úřadem.
Tím se odlišuje od stávajících webových stránek města a rozšiřuje tak jejich možnosti.

Cílem PO je užší a rychlejší komunikace občanů s úřadem při řešení různých záležitostí. Proto je PO integrovaný s interními informačními systémy úřadu.
Občan je pak informován nejen o změnách na úřadě, o novinkách ve městě, ale především o vlastní komunikaci probíhající s úřadem a to o jednotlivých
podáních a stavu jejich řízení, o platbách, finančních závazcích. Vzhledem k důvěrné povaze těchto informací PO zajišťuje legislativně i právně
jednoznačné „ztotožnění“ občana.

2. Práce s PO

Na PO  jsou k dispozici všechny důležité informace k elektronické komunikaci občana s městem:

  • Strom služeb úřadu
    • Kategorie
    • Odbory
    • Řeším
    • Seznam Služeb úřadu
  • Popisy služeb úřadu
  • Důležité kontakty

  Části PO:

Veřejná část (pro anonymní uživatele)

  • Soupis služeb úřadu s popisem a k tomu přiřazené formuláře.
  • Zobrazení dynamického telefonního seznamu

Privátní část (pro registrované uživatele)

  • Občané mohou využít výhod přihlášení (více o přihlášení ZDE), kde mají k dispozici různá přednastavení a funkcionality pro jejich přihlášenou identitu 
    oproti anonymnímu občanovi.
  • Přihlášený občan může:
    • Elektronicky realizovat podání založená na „inteligentních“ formulářích, jež jsou automaticky před-vyplňovány
    • Získat aktuální informace o stavu podání
    • Zobrazit výčet poplatků
    • Realizovat elektronické platby na základě předpisu získaného z úřadu (úhrada přes platební bránu)
    • Zobrazit platební historii
    • Využívat funkce
      • Hlídací pes, tj.:
        • Tvorba důležitých událostí, které občan chce hlídat – platnost občanského průkazu, cestovního pasu, včetně uživatelsky definovaných
          událostí – STK, platba pojištění, datum očkování apod. A to vše s následnou notifikací přes email nebo SMS
      • Informační služba, tj.:
        • Využití automatické e-mailové notifikace při změně stavu daného podání

    3. Práce s formuláři

    Pro základní práci s formuláři (stažení, tisk apod.) není žádné přihlášení nutné. Pokud ale budete chtít formulář elektronicky odeslat, je nezbytně nutné
    přihlášení.
    Více informací o tom, co vám přihlášení na PO přinese a jak ho provedete, naleznete ZDE.

    4. Zařiďte si elektronický podpis

    V rámci služby Elektronického formuláře, můžete využít výhod elektronického podpisu, kde spolu s ním můžete formulář poslat k vyřízení.
    Formuláře lze odesílat také bez podpisu.

    5. Mám elektronický podpis

    Pokud máte elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu, můžete využívat službu Elektronické formuláře v plném rozsahu.
    Elektronické podání opatřené elektronickým podpisem, které prostřednictvím služby Elektronické formuláře učiníte, má z hlediska platné
    legislativy stejnou účinnost, jako papírové podání s Vaším vlastnoručním podpisem.

    6. Nemám elektronický podpis

    Pokud nemáte elektronický podpis, můžete si v rámci této služby formulář vyplnit, vytisknout a podepsaný doručit osobně nebo poštou na podatelnu
    příslušného úřadu.
    Služba vám umožňuje i tzv. "neověřené" odeslání formuláře na úřad. V případě, že podání odešlete bez elektronického podpisu, musíte do stanovené lhůty
    5 dnů potvrdit elektronické podání doručením Opisu podání s Vaším vlastnoručním podpisem (dle § 37 odst. 4 věta druhá zákona č. 500/2004 Sb. Správní
    řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Správní řád“). Opis Vám bude vygenerován po odeslání tohoto formuláře.
    V případě nedodání Opisu do stanovené lhůty může dojít k zastavení řízení (dle § 66 odst. 1, písmeno c) Správního řádu).

    7. Chci si elektronický podpis zařídit

    Veškeré informace o tom, jak si elektronický podpis opatříte, naleznete zde: Elektronický podpis.

    8. Vyberte si a odešlete požadovaný formulář

    Připravili jsme pro Vás několik způsobů, jak si můžete jednoduše a intuitivně vybrat formulář pro řešení vámi požadované agendy. Ve formuláři si zvolte, zda
    chcete odeslat formulář klasickou cestou (formulář bude odeslán na elektronickou podatelnu úřadu e-mailem) nebo prostřednictvím své datové schránky
    (budete vyzváni k zadání přístupových údajů ke své datové schránce).

    9. Právní ujednání

    Pod uvedeným odkazem ZDE naleznete právní ujednání.

    10.5. Ochrana osobních údajů

    Provozovatel se tímto zavazuje, že osobní údaje občana nepoužije k jiným účelům, než k identifikaci platby poplatku, zejména se pak zavazuje, že tyto údaje
    nepředá třetí osobě, a to v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů. Informace o poplatnících jsou uchovávány v souladu s platnými právními předpisy
    České republiky a Evropské unie, zejména s Obecným nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických
    osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „Obecné nařízení“). Bez výslovného souhlasu poplatníka nakládá
    provozovatel s jeho osobními údaji pouze a výhradně v rozsahu, který připouští Obecné nařízení.

     


    Tento článek se nálézá na serveru Portal Občana města Suchdol nad Lužnicí (https://obcan.suchdol.cz:443/obcan/).
    Používáme pouze funkční cookies potřebné pro běh webových stránek. Více informací